Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz Aşk Şiirlerinden Alıntılar

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz başlıklı bu sayfamızda 21 Ağustos 1926 tarihinde İstanbul'da doğan Can Yücel'in şiirlerinden kısa ve öz alıntılar bulabilirsiniz. Kaba fakat samimi bir dil kullanan Can yücel, bariton bir sese sahip modern Türk şairi ve çevirmendir.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Gülümsemek, daha güzel bir görüntüye kavuşmanın bedava yoludur

Can Yücel Sözleri

Sevdiğin kadar sevilirsin.
Benim halim memleketin hali.
İnsan hapşırdığı gün ölmezmiş.
Vedalar acıtsa da bazen gitmek gerekir.
Bazen bir bakış yüzlerce sözü öldürür.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Ağlayanı güldürebilmek; ağlayanla, ağlamaktan daha değerliymiş.

Kibar olmak, haklı olmaktan daha önemlidir.
Senden ayrılınca fark ettim iki cebim olduğunu.
Gözün arkada kalacaksa marifet değildir gitmek.
Bir şanstan söz ettirmeyecek kadar, mükemmel olmalı aşk.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür.

Birine verilecek sevgin yoksa, ona ümit dolu gözlerle bakma!
Ölürsem neye gam yerim ki en çok? Bir daha küfredemeyeceğime.
Kırılmasın diye üzerine titrerdim. O hep üşüyorum sanırdı.
Sen mi kaldın dedim düzeltecek dünyayı, vurup kapıyı çıktım.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Senden ayrılınca anımsadım dünyanın bu kadar kalabalık olduğunu.

Solda adam mı var Necip Fazıl‘ı anlayacak. Hepsi dangalak.
Bazen tek ihtiyacımız olan bir el ve bizi anlayacak bir yürektir.
Ağlayanı güldürebilmek; ağlayanla, ağlamaktan daha değerliymiş.
Senden ayrılınca anımsadım dünyanın bu kadar kalabalık olduğunu.
Bizimkisi bir aşk hikayesi değildi, bizimkisi aşktı gerisi hikayeydi.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Bazen tek ihtiyacımız olan bir el ve bizi anlayacak bir yürektir

Ne renk olursa olsun kaşın gözün karşındakinin gördüğüdür rengin.
Kadından meleklik bekliyorsan ona cennetini sunucaksın.
Unutma; onu artık unuttum demek, bir kez daha hatırlamaktır aslında.
İnkar edip içimizde sakladığımız şeyler gerçekliğini kaybetmiyor.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Kırılmasın diye üzerine titrerdim. O hep üşüyorum sanırdı.

Sen cevapları ezberliyorsun ama, hayat asla aynı soruyu tekrarlamaz.
Gülümsemek, daha güzel bir görüntüye kavuşmanın bedava yoludur.
Ağlayanı güldürebilmek; ağlayanla, ağlamaktan daha değerliymiş.
Yüz kızartıcı bir suç değildir hırsızlık; çalınan birinin kalbiyse eğer.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Kadından meleklik bekliyorsan ona cennetini sunucaksın

Aşk da önemli olan aynı elleri tutmak değil, bir ömür hiç bırakmamaktır.
Heyt bu kadına can veren tanrım sarı bir yatışı var bütün çarşaflardan ayrı.
Utanılacak bir şey değildir ağlamak, yürekten süzülüp geliyorsa gözyaşı eğer.
Sevgi emekmiş. Emek ise vazgeçmeyecek kadar, ama özgür bırakacak kadar sevmekmiş.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Bazen bir bakış yüzlerce sözü öldürür

Sevgili, arayıp da bulduğun birisi değil. Hiç aklında yokken aşık olduğun kişidir.
Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış. Kendi yolumu çizdiğimde anladım.
Küfür burjuvazinin ağzında lağım çukurudur, işçi sınıfının ağzında açan çiçektir.
Hayatta her şeyini bir kişiye bağlama. Çünkü onu kaybedersen, her şeyini kaybedersin.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Bizimkisi bir aşk hikayesi değildi bizimkisi aşktı gerisi hikayeydi

Şu göğüs kafesimi genişleten umudum var oldukça güzel günlere olan inancım hiç bitmeyecek.
Güle sormuşlar: Neden dikenlisin ? – Beni yalandan değil gerçekten seven tutabilsin diye!
İnsanlarında yan etkileri olabiliyor. Kimileri başını döndürürken. Kimileri mideni bulandırıyor.
Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. ‘O olmazsa yaşayamam’ demeyeceksin, Demeyeceksin işte. Yaşarsın çünkü.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Sen cevapları ezberliyorsun ama, hayat asla aynı soruyu tekrarlamaz.

Çok çalıştım gitmeye de kalmaya da. İkisi de aynı acı, ikisi de rezil. Daha önce de gitmiştim ama böyle kalarak değil!
Benim öfkem gecelerin beyidir, kalkar bir tek çocuk ağlasa! İşte bak bu anasız yasa, Kanuni’nin değil bizimdir.
Boş boş seviyorum demekle olmaz; göstereceksin sevdiğini, hissettireceksin. Yapamıyor musun? O zaman yoldan çekileceksin.
Eğer çok konuşmak faydalı olsaydı, Allah iki ağız, bir kulak verirdi. Onun için, çok dinleyip az konuşmak gerek.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Sevgili, arayıp da bulduğun birisi değil. Hiç aklında yokken aşık olduğun kişidir.

O kadar da önemli değildir bırakıp gitmeler, arkalarında doldurulması mümkün olmayan boşluklar bırakılmasaydı eğer
Tabaklarda kalan son kırıntılar gibiydi sana olan sevgim. Sen beni hep bıraktın; bense hep arkandan ağladım.
Öyle herkesi sevmeyeceksin, seviyorum demeyeceksin, seni seviyorum diyebilmek için gerekirse bir ömür bekleyeceksin.
İçin yanarken üşümek, yüreğin kan ağlarken gülmek, özleyip de sevdiğini görememek. İşte aşk bu olsa gerek!

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Kural bu: En çok seven, hep en önce terkedilir. Unutma; vedalar acıtsa da bazen gitmek gerekir.

Gitmek istiyorsa, bırakacaksın gitsin! Aklı seninle olmayanın bedeni yanında olsun ister misin?
Aslında bütün insanları sevebilirdim, sevmeye senden başlamasaydım. Can Yüzel Aşk Sözleri
Kimileri ‘Seviyorum’ der, çünkü ezberlemiştir. Kimileri diyemez, çünkü gerçekten sevmiştir.
Yüz kızartıcı bir suç değildir hırsızlık; çalınan birinin kalbiyse eğer. Can Yücel Sözleri Kısa ve Öz

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Gözün arkada kalacaksa marifet değildir gitmek.

Aşk da önemli olan aynı elleri tutmak değil, bir ömür hiç bırakmamaktır. Can Yücel Şiirlerinden Alıntı
Bir insanı herhangi biri kırabilir; ama bir tek en çok sevdiği acıtabilirmiş. Çok acıttığında anladım.
Anladım ki aşk; her iki tarafı da mağdur eden, yürekte izinsiz gösteri yapan mutluluk karşıtı bir eylem.
Bilinmedik bir hüzün var içimde, bir gariplik. Anladım ki ya ben fazlayım bu şehirde ya da biri eksik.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Ne renk olursa olsun kaşın gözün karşındakinin gördüğüdür rengin.

Gururunu hiçe sayıp dön demezsen, her gün arkasından bakmakla yetinirsin. Can Yücel Sözleri
Aşk; kelime değil bir cümledir. Kurmak içinse, özneyle yüklem değil, iki yürek gerekir.
Korkulacak bir yanı yoktur aşkların, insan bütün derilerden soyunabilseydi eğer. Resimli Can Yücel Sözleri
Sen, seni seveni görmeyecek kadar körsen, o da sana sevgisini söylemeyecek kadar gururludur işte.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - İnsanlarında yan etkileri olabiliyor. Kimileri başını döndürürken. Kimileri mideni bulandırıyor.

Kural bu: En çok seven, hep en önce terkedilir. Unutma; vedalar acıtsa da bazen gitmek gerekir.
Çabuk unutulurdu ıslak bir öpücüğün yakıcı tadı belki de kalp, göğüs kafesine o kadar yüklenmeseydi eğer.
Ömür dediğin üç gündür; dün geldi geçti, yarın meçhuldür. O halde ömür dediğin bir gündür; o da bugündür.
Ben gidiyorum dediğimde, ‘gitme’ diyen birini değil, ben de geliyorum, yalnız gidemezsin! Diyen birini istiyorum.
Ne kadar güzel geçti bütün yaz, geceler küçük bahçede, sen zambaklar kadar beyaz, bense yasak bir düşüncede.

Can Yücel Sözleri Resimli Kısa ve Öz - Bir şanstan söz ettirmeyecek kadar, mükemmel olmalı aşk.

Çok sahiplenmeden seveceksin mesela. Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi hem de hep senin kalacakmış gibi.
Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. ‘O olmazsa yaşayamam’ demeyeceksin, Demeyeceksin işte. Yaşarsın çünkü.
Sevgili dediğin koluna değil, yüreğine yakışmalı. Ve öyle gelip geçici bir heves değil, Sonsuza dek nefesin olmalı!
Küçükken annem, yerde ekmek görünce: yükseğe koy kuşlar yer derdi. Sevdiklerimizi hep yüksekte tuttuk, acaba kuşlar mı yedi?
Boş boş seviyorum demekle olmaz; göstereceksin sevdiğini, hissettireceksin. Yapamıyor musun? O zaman yoldan çekileceksin.
Bilir misin ne zordur severek yaşamak. Ona benimsin deyip sarılamamak. Ne zordur hep yakın hissedip aslında ondan uzak olmak.
Haykıracaksın ama isyan etmeyeceksin. Ağlayacaksın ama belli etmeyeceksin. Onsuz kalacaksın belki; ama asla vazgeçmeyeceksin.
Ne sahip olduğundur hayat ne de umdukların bunca zaman. Yüreğin kadardır hayat! Seviliyorsan renkli, seviyorsan siyah beyaz.
Bilir misin ne zordur severek yaşamak. Ona benimsin deyip sarılamamak. Ne zordur hep yakın hissedip aslında ondan uzak olmak.
Artık başka biri alacak yerimi. Ve biliyorum zamanla unutacaksın beni, ama son kez düşün sevebilir mi seni, benim sevdiğim gibi?
Seninle olmanın en güzel yanı ne biliyor musun? Nerden bileceksin! Sen hiç benimle olmadın ki ya aklın başka yerdeydi ya yüreğin.
Bazen zordur dönmek ya da her şeyi unutup gitmek. Anladım ki insanı en acıtan şey; sevilmediğini bildiği halde delicesine sevmek.
Acılara bakıp da küsme sevdalara, gavura kızıp da oruç bozulmaz. Sök at kafandan acabaları, kemik aynı yerden iki defa kırılmaz.
Bir insana zorla sevdiremezsin kendini, bana güven diyemezsin. O bunu hissetmiyorsa, tek bir söz söyleyebilirsin: Sen bilirsin.
Dünya öküzün boynuzlarında dururmuş, her kıpırdayışında deprem olurmuş. Oysa dünya, halkların omzu üstünde durur, kıpırdasın da gör.
Başka türlü bir şey benim istediğim Ne ağaca benzer ne de buluta. Burası gibi değil gideceğim memleket. Denizi ayrı deniz, havası ayrı hava.
Seninle olmanın en kötü yanı ne biliyor musun? ” Seni seviyorum” sözcüğü dilimin ucunu ısırırken her konuşmamızda boş yere saatlerce havadan sudan söz etmek.
Çok sahiplenmeden, Çok ait olmadan yaşayacaksın. Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi hem de hep senin kalacakmış gibi hayat. İlişik yaşayacaksın. Ucundan tutarak.
Bir gece sevgi duvarını aştık düştüğüm yer öyle açık seçik ki başucumda bir sen varsın bir de evren… Yalnızlığım benim çoğul türkülerim. Ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi.
Yerin seni çektiği kadar ağırsın Kanatların çırpındığı kadar hafif... Kalbinin attığı kadar canlısın Gözlerinin uzağı gördüğü kadar genç… Sevdiklerin kadar iyisin Nefret ettiklerin kadar kötü.
Bazen rüzgarın saçımı dağıtmasına, yağmurun yüzümü ıslatmasına, birilerinin kalbimi kırmasına izin veririm. Sonra; saçımı toplarım, şemsiyemi açarım, kalbimi kapatırım. Hepsi bu.
Bazen seni seviyorum diyemez insan onun yerine – Hava soğuk, sıkı giyin, der… – Hız yapma, dikkatli git, der… – Gidince beni ara, der… – Yorma kendini, der… – Geç yatma erken kalkacaksın, der… Derr derr durur. Mutlu olmasına yeterdi bu. Can Yücel Sözleri Kısa Öz ve Resimli


Copyright © 2024 Tüm Hakları Saklıdır. Powered By İHSAN VURAL