Yeni İle İlgili Cümleler, Yeni Cümle İçinde Kullanımı, Kısa Örnek Cümle Kurmak

Yeni ile ilgili cümleler, Yeni kelimesi cümle içinde kullan, içinde Yeni geçen kısa örnek cümle kur, olumlu ve olumsuz cümlede kullanımı ödevi vb. aramaların cevaplarını bu sayfamızda bulabilirsiniz.

Yeni İle İlgili Cümleler, Kısa Cümle İçinde Kullanımı

Yeni kelimesi ile ilgili cümle örnekleri

Yeni bir araba aldım.
Yeni evimiz çok güzel.
Yeni sinema çok beğenildi.
Kızıma yeni bir ayakkabı aldım.
Yeni okul demek yeni arkadaşlar demek.
Bugün yeni kıyafetlerimi giyeceğim.
Sen bu işte daha yenisin galiba.
Yeni olduğu için meseleyi bilmiyor.
Yeni model arabalar fuarda tanıtıldı.
Müzik alanında yeni bir yıldız doğuyor.
Yeni gelen faturanın kaç para olduğunu gördün mü?
Yeni geldin de ondan olacak. (R. N. Güntekin)
Yeni hükümet kurma çalışmaları olumsuz sonuçlandı.
İhtimal bir kat da yeni esvabım olacak. (O. V. Kanık)
Ahmet, yeni aldığı arabasını sokağa park etmek istemedi.
Bugün alışverişe gidelim ve kendimize birer yeni telefon alalım.
Anneme yeni bir bulaşık makinesi almak için hafta sonu alışverişe gittik.
Şüphesiz bütün bunlar İslâm dünyâsı için yeni şeyler değildi. (A. H. Tanpınar)
Yeni tanıştığım orman uzmanları çok nazik ve kibar insanlardı. (Ç. Altan)
Küçük memur mahalleleriyle yeni şehrin kurulduğu devirdi bu. (A. H. Tanpınar)
Evvelki gün Cerrahpaşa’da bir yeni zenginin evine dâvetliydim. (Ö. Seyfeddin)
Gün olur, alır başımı giderim / Denizden yeni çıkmış ağların kokusunda. (O. V. Kanık)
Şehrin aktüalitesi biraz da bu yeni binâlarla Mustafa Kemal’in hayâtıydı. (A. H. Tanpınar)
Nihâyet yaza çize ilk satırı üç nokta ile başlayan yeni bir tarz îcat ettim. (Y. Z. Ortaç)
Hür ufuklarda donanmış iki yüz pâre gemi / Yeni doğmuş aya baktıkları yerden geliyor. (Y. Kemal)
Yeni Türk rejimine muhâlif ve onun devrilmesini isteyen şekil şekil unsurlar vardı. (R. H. Karay)
Sen son akşam bana diyordun ki: “Ankara’yı her mevsiminde gördüm. Benim için yeni bir manzarası kalmadı”. (R. E. Ünaydın)
Yeni ile ilgili cümleler sayfamızı ziyaret ettiğiniz için teşekkürler.

Cümle Örnekleri İndeksi


Copyright © 2024 Tüm Hakları Saklıdır. Powered By İHSAN VURAL